UPOZNAJTE IDEALAN POSLOVNI KONCEPT / BUDITE VLASNIK VLASTITE FRANŠIZNE MREŽE

Franšiza se pojavljuje kada kompanija (davalac franšize) licencira svoje trgovačko ime (brend) i svoj način rada (sistem poslovanja) određenoj osobi ili grupi (korisniku franšize) koji se slaže da će poslovati u skladu s uvjetima ugovora (ugovor o franšizi). Davalac franšize osigurava korisniku franšize podršku i, u nekim slučajevima, ima određenu kontrolu nad načinom poslovanja korisnika franšize. Zauzvrat korisnik franšize plaća davaocu franšize početnu naknadu i naknadu za poslovanje (rojalti) za korištenje trgovačkog imena i načina poslovanja.

Davalac franšize na ovaj način proširuje svoje poslovanje do optimalnog nivoa i ostvaruje maksimalnu profitabilnost koristeći vrijeme, novac i kadrovsku strukturu primalaca franšize. S druge strane, primaoci franšize se priključuju velikim sistemima i uz nešto manju zaradu stiču sigurnost u poslovanju. To mogu biti nezaposleni koji žele da otpočnu svoj posao, preduzetnici koji su zainteresovani za nova ulaganja, preduzetnici u fazi rasta koji žele da osvoje tržište prepoznatljivim proizvodima ili da unaprijede poznate marke, kompanije koje imaju volju za afirmacijom, raspolažu potrebnim sredstvima, žele da usko sarađuju s drugima unutar sistema po zadatim pravilima i prihvataju da budu član mreže i razvijaju timski duh.

Franšiza od srednjeg vijeka

Franšiza je privilegija ili dozvoljeno pravo pojedincu ili grupi koja omogućava korisniku da provodi određenu vrstu komercijalne aktivnosti. Legalni koncept franšize datira od srednjeg vijeka, kada je vitez ili opat mogao dobiti pravo upravljanja određenim dijelom lordova posjeda uz plaćanje određene naknade. Sajmovi i tržnice bile su organizovane kao franšize, kao i neke druge komercijalne aktivnosti.

Prva komercijalna prodaja franšiza bila je Singer Sawing centar koju je razvio Isaac Singer tokom 1858. godine. Takav model je naslijeđen u nekoliko industrija na prelazu 20. stoljeća. Jedna od najpoznatijih bila je Coca-Cola, koja je uspjela da se proširi tako što je teret proizvodnje, skladištenje i distribucije svojih proizvoda prenijela na lokalne firme koje su zauzvrat dobile pravo punjenja Coca-Cole. Naftne kompanije u Americi davale su franšize za otvaranje takozvanih “trgovina iz ugla“ i automehaničarskih radnji diljem Amerike. Takav uspjeh je doveo do prave ekspanzije franšiza tokom 1950-ih i 1960-ih godina, kada nastaje sistem franšize koji se i danas koristi.

Franšizing u mnogim djelatnostima

Danas se pod pojmom ugovora o franšizi mogu smatrati slučajevi poput mjere i usluga koje će biti osigurane od cedenta, plaćanja cedenta i uvjeti za okončanje franšize. Franšiza je sistem proširenja poslovanja i distribucije proizvoda i usluga te mogućnost vođenja poslovanja pod prepoznatljivim imenom.

Primjeri privatnih franšiza su bezbrojni. Prodavači prodaju franšize trgovcima, dajući im pravo prodaje njihovih proizvoda u određenim područjima. U posljednjim godinama najveći rast franšiznih usluga zabilježen je u uslužnom sektoru. Franšize su kreirane kako bi ponudile usluge od računovodstva, do printanja i kopiranja, direktnog mailinga, čišćenja kuća, prodaje kompjutera i usluga, itd. Franšizing se danas proširio na veliki broj privrednih oblasti i ovakav oblik poslovanja prisutan je u automobilskoj industriji i servisiranju, proizvodnji i prodaji hrane (pekare, slastičarne, pizzerije), ugostiteljstvu (restorani brze hrane), hotelijerstvu, knjigovodstvu, osiguranju, pakovanju, transportnim uslugama, apotekarstvu i mnogim drugim djelatnostima.

Prednosti i nedostaci

U današnje je vrijeme izuzetno teško da neko garantira uspjeh u poslu, te da preduzetništvo ne ide u istoj rečenici sa garancijom i sigurnošću. Neko ko želi da pokrene biznis, nema ničiju garanciju da će u tome uspjeti. Franšiza kopira model koji se prikazao uspješnim, jer ga je već neko testirao na nekoliko lokacija koje predstavljaju dokaz da taj sistem funkcioniše.

Prednosti ovakvog načina poslovanja su mnogobrojne kao što su manje investicije, manji rizk u poslovanju, kvalitetan kadar, brže razvijanje posla kroz korištenje uspješnog i poznatog poslovnog imena, dobre lokacije za poslovni prostor i slično.

Nedostaci mogu biti manja samostalnost u odlučivanju za primaoce franšize, problem usaglašavanja sa ugovorom i standardima kao i finansijske obaveze prema davaocu franšize. Za davaoca franšize može doći do poteškoća u kontrolisanju standarda, diktiranju poslovne politike u uvijek postoji opasnost da dođe do stvaranja nepovjerenja među stranama.

Franšize u svijetu

U svijetu se godišnji promet od franšize mjeri milijardama eura, a u franšiznom poslovanju se zapošljava sve više ljudi. Što se tiče zemalja u tranziciji na vrhu je Mađarska koja ima 400 franšiznih lanaca, od kojih je 50% domaćih.

Fenomenalan porast ovog oblika poslovnog sistema događa se u Aziji i Latinskoj Americi, a posebno u Kini i Indiji. U poslednjih nekoliko godina došlo je do pravog procvata franšiznog sistema u državama Latinske Amerike, na prvom mjestu u Meksiku, Brazilu i Argentini.

Dakle, ako europskim i brojnim američkim franšiznim sistemima dodamo još i Jugoistočnu Aziju, Japan i Srednju i Južnu Ameriku, to znači na hiljade novih franšiznih sistema. Posebno treba istaći da se, s obzirom na visoke stope rasta, taj broj povećava iz mjeseca u mjesec. Činjenica je da se franšizing najbolje razvija tamo gdje postoje teritorijalno široka tržišta, što ne znači da se franšizni sistem ne razvija i ne uspijeva na manjim tržištima.

Recept za uspjeh

Recept koji na neki način može garantovati uspjeh ovog poslovnog koncepta jeste isti kao i u svakom drugom poslu: kvalitetan poslovni plan, adekvatno finansiranje i naporan rad.

Vrlo je važno da franšizodavalac obuči franšizoprimaoca kako se vodi biznis, jer je u biznis modelu suština. Važno je pored tehničkog dijela posla naučiti kako osvojiti tržište, te pristup pridobijanja klijentele. Ukratko, franšizer kupuje tuđe znanje, iskustvo i način poslovanja.

Za krajnje kupce ili tržište općenito jedino što je važno jeste marka (brend) koja mu je prepoznatljiva.Ona za kupca znači garanciju kvalitete proizvoda /usluge/ ponude općenito, a upravo to je najvažniji razlog zbog kojeg franšizodavalac mora vrlo detaljno i dobro prenijeti svoje iskustvo i znanje na franšizoprimaoca jer je to jedini uvjet da se ne iznevjeri povjerenje kupaca. Uz pomoć franšiznih mreža proizvodi i usluge mnogo brže dolaze do krajnjih kupaca u područjima izvan velikih gradova, a to je jedna velika prednost za kupce.

Top 10 franšiznih sistema u svijetu

1. Anytime Fitness
2. 7-Eleven Inc.
3. Subway
4. Pizza Hut Inc.
5. Auntie Anne's Hand-Rolled Soft Pretzels
6. KFC Corp.
7. McDonald's
8. GNC Franchising
9. Cricle K
10. Papa John's Int'l

Pridružite se timu LOYALTY CLUBA

Imate sve kvalitete vrhunskog prodavača, nenadmašivi ste u komunikaciji „licem u lice“, ne bojite se riskirati i znate tačno kakav posao želite i što možete ponuditi? Postanite aktivan član našeg prodajnog tima i radite posao koji ionako radite najbolje.

Vaš mail. aldenadbegovic@gmail.com ili putem Tel.066 406 046

Opis posla

Ukoliko ste se prepoznali u ovom opisu prijavite se za mjesto našeg Prodajnog predstavnika (m/ž).

Vaš budući posao obuhvata:

– Kontaktiranje i posjećivanje potencijalnih partnera
– Ugovaranje novih poslovnih saradnji
– Pregovaranje o uvjetima saradnje
– Unaprjeđenje prodajnih aktivnosti

Uslovi:

– Imate minimalno srednju stručnu spremu
– Spremni ste putovati
– U mogućnosti ste raditi samostalno, posjedujete izrazite komunikacijske vještine, odlikujete se visokim stepenom izdržljivosti i zalaganja, imate pozitivan stav prema prodaji i spremni ste u budućnosti voditi tim zaposlenika
– Iskustvo u telefonskoj ili direktnoj prodaji

Tražimo vedre i ambiciozne osobe kojima je novčana naknada mjera uspješnosti obavljenog posla, a koji smatraju da je profesionalan i odgovoran odnos prema poslu te visoko vlastito zalaganje najbolji put za napredovanje u karijeri. Ako se ne bojite izazova i želite učiti, posjedujete organizacijske sposobnosti, ambiciozni ste i komunikativni, pošaljite biografiju na naš e-mail i postanite dio našeg uspješnog tima.

Stručna sprema: Srednja stručna sprema
Jezici: Engleski (napredno)
Vozačka dozvola: B

Šta nudimo:
– Rad u profesionalnoj radnoj okolini orijentiranoj prema ostvarenju rezultata
– Kontinuirani lični i profesionalni razvoj kroz edukacije
– Dinamično okruženje i motivirani tim saradnika koji će Vam pomoći da otkrijete i ostvarite svoj potencijal

KAKO OVO MOŽE DA FUNKCIJONIŠE I ZA VAS?
KAKO MOŽETE DA ZARADITE OD 1000 KM – 5000 KM MJESEČNO?

Šta nudimo:
– Rad u profesionalnoj radnoj okolini orijentiranoj prema ostvarenju rezultata
– Kontinuirani lični i profesionalni razvoj kroz edukacije
– Dinamično okruženje i motivirani tim saradnika koji će Vam pomoći da otkrijete i ostvarite svoj potencijal

MEDIJSKU PODRŠKU I KOMPLETAN KONCEPT POSLOVANJA,PODRŠKU U RADU UZ STALNU EDUKACIJU!

VIŠE INFORMACIJA NA TEL.066 406 046

http://www.polapara.ba
http://www.balansonline.ba

You may also like