Tjelovježba je za mentalno zdravlje važnija nego ekonomski status

Tjelovježba je za mentalno zdravlje važnija nego ekonomski statusIlustracija: Shutterstock

Rezultati istraživanja tokom kojeg su prikupljeni podaci o fizičkom ponašanju i mentalnom raspoloženju više od 1,2 miliona Amerikanaca, objavljeni su u magazinu The Lancet.

Učesnici ovog istraživanja morali su odgovoriti na pitanje “Koliko puta ste se u posljednjih 30 dana pod utjecajem depresije, stresa ili emocionalnih problema osjećali mentalno loše?”. Osim toga, morali su dati informacije o tome koliko zarađuju i koliki su fizički aktivni. Pri tome su mogli odabrati između 75 različitih vrsta tjelesnih aktivnosti – od uređenja vrta, brige o djetetu i kućanskih poslova do dizanja tegova, trčanja i vožnje bicikla.

Ilustracija: ShutterstockIlustracija: Shutterstock

Istraživanje je pokazalo da su se osobe koje su redovno vježbale osjećale loše u prosjeku 35 dana u godini, dok su fizički neaktivne osobe bile loše raspoložene 18 dana više. Osim toga, osobe koje su bile fizički aktivne osjećale su se jednako sretno kao i osobe koje se ne bave tjelovježbom, a zarađuju 25.000 dolara godišnje. To znači da ne trebate zarađivati mnogo više da biste bili sretniji od osoba koje redovno treniraju, no svakako ne znači ni da će vas više tjelovježbe učiniti sretnijim.

Ovo istraživanje pokazalo je da tjelesna aktivnost pridonosi mentalnom blagostanju samo kada se nalazi unutar određenog vremenskog okvira. To znači da je idealno trenirati od tri do pet puta sedmično 30-60 minuta. Više od toga može imati negativan učinak. Mentalno zdravlje sudionika koji su trenirali više od tri sata dnevno bilo je lošije od mentalnog zdravlja onih koji uopće nisu aktivni.

Istraživanje je pokazalo da timski sportovi koji podrazumjevaju socijalizaciju mogu bolje utjecati na mentalno zdravlje nego drugi sportovi. Bez obzira na to što biciklizam, aerobik ili fitness nisu timski sportovi, ove aktivnosti također mogu imati značajan pozitivan utjecaj na vaše mentalno zdravlje.

You may also like