Testirali smo Audi A6: Sportski tip s visokim koeficijentom inteligencije

Nakon što su A8 i A7 donijeli novu dimenziju prestiža i hi-tech okruženja stigao je i A6 koji je uređen na sličan način, ali je ujedno imao i težak zadatak da od odlične poslovne limuzine napravi još bolju, pa ode i korak dalje.

Audi je novi A6 iz temelja poboljšao, iako to možda brojke na prvi pogled ne govore. I dalje je to skoro 5 metara duga limuzina s 530 litara velikim prtljažnikom i sličnim, ali nešto jačim motorima nego ranije.

Ipak, istina je drugačija. Sama osnova, karoserija, je drugačija i znatno je čvršća te je upotreba aluminija dodatno usavršena. Novost je i sama konfiguracija ovjesa pa sada A6 ima multilink ovjes i naprijed i nazad, što ga uz opciju zračnog ovjesa, kao na testnom modelu, čini potpuno prilagodljivim i raznovrsnijim.

S ovom generacijom A6 donosi i hibridni pogon, ili tačnije “soft” hibridizaciju u obliku 48-voltnog sistema za šestocilindrične motore i 12-voltnog za ostale motore. Ideja je da alternator koji je remenom povezan s radilicom vrši rekuperaciju energije prilikom usporavanja i skladišti je u litij-jonskoj bateriji ispod prtljažnika. Isti starter ponovo pokreće motor nakon 40 sekundi neopterećene vožnje pri brzinama od 55 do 160 km/h te ujedno omogućava rad start-stop sistema pri većim brzinama. Sistem kao što je u testnom A6 tako bi trebao ostvariti uštedu goriva između 0,5 do 1,5 litara na 100 km.

Sviđa nam se: vozne osobine, performanse motora, udobnost i funkcije zračnog ovjesa, napredno vozačko okruženje.

Unutra je još više novosti, pa iako je okruženje identično kao u A7 teško je ne ostati zatečen novom MMI digitalnom arhitekturom koja na centralnom grebenu koristi dva ekrana osjetljiva na dodir (8,6-inčni za kontrolu klime u dnu i 10,1-inčni za sve ostalo na vrhu). Audi se ovakvim kokpitom jasno želio istaći od ostalih i jasno je da su u tome i uspjeli. Čisti geometrijski oblici i njemačka urednost odlično se isprepliću s potpunim hi-tech ugođajem. Jasno, gomila stakla i lakiranih površina pravi su magnet za prašinu i otiske prstiju, ali na to smo navikli odavno. Između ostalog, uz fotoopremu na testove odavno nosimo i komplet mekanih krpica pa pretpostavljamo da ni vozačima A6-ice neće smetati jedna u pretincu

U ovakvom kokpitu prvo pitanje koje se nameće, pogotovo vozačima koji se nisu ranije susretali s ovim rješenjem, je da li ova količina menija i potpuni izostanak fizičkih prekidača zbunjuju. U početku sigurno da. Ali lakoća učenja i brzina navikavanja su neočekivano brzi, a u tome uveliko pomažu haptične povratne informacije iz ekrana koje prate odgovarajuće akcije.

Pred kraj druženja sa A6 potpuno smo se navikli na ovo okruženje, uz opasku da komande klime i dalje ipak odvlače dio pažnje, što ne bi bio slučaj s klasičnim komandama, dok je Audi virtuelni kokpit izuzetno efikasan i vizuelno atraktivan kao i u svakom modelu do sada i zaslužuje svaku preporuku.

Jedini detalj koji su zaboravili u Audiju je činjenica da ovako lijep i uredan kokpit treba barem jedan utor ili pretinac za smartphone. Istina, pretinac ispod naslona za ruke krije bežični punjač za telefon pa samim tim i mjesto za odlaganje, ali to se baš i ne može nazvati praktičnim mjestom za odlaganje telefona u vožnji.

Jasno, kvalitet i izbor materijala, pogotovo uz dodatne opcije na testnom modelu, su vrhunski te je svaki dodir ugodan i otkriva zašto je A6 u vrhu premium segmenta poslovnih limuzina. Upravo zbog toga nas je iznenadio zvuk iz obloge krova prilikom prelaska preko neravnina. To ne priliči ovako skupom automobilu pa se nadamo da je riječ o slučajnosti i izuzetku na testnom modelu.

Ne sviđa nam se: cijena, ponuda prostora nazad, nedostatak pretinaca i mjesta za odlaganje, preglednost i završna obrada oko krovnog otvora.

U vožnji je A6 otišao korak dalje od svog prethodnika koji je već bio jedna od dinamičnijih limuzina ove klase. Snažan turbodizelaš uz skoro 300 KS i što je još važnije obrtni moment dostojan lokomotive ne priznaje podatak da je ova petmetarska limuzina teška skoro dvije tone. Ubrzava kao sportski auto pa sa 5,5 sekundi do 100 km/h lako iznenadi i one u kabini, ali još i više one pored auta. U tome mu uveliko pomaže izvrsni Tiptronic mjenjač sa 8 stepeni prijenosa koji radi besprijekorno i dovoljno brzo. Istina, S Tronic mjenjač s dvostrukim kvačilom je još i brži u izmjenama stepeni prijenosa, ali uvjereni smo da ovakvom A6 Tiptronic mjenjač savršeno pristaje.

Zračni ovjes koji je na listi opcija je još jedna od stvari koje mu savršeno pristaju. Osim što je s ovim ovjesom A6 udoban i na lošim cestama i uprkos ogromnim 20-inčnim naplacima, ima i element prilagodljivost koji je itekako poželjan. Osim što se u dynamic načinu rada auto spusti do 30 mm, daje mu dozu upravljivosti i direktnosti koja je odlično pogođena između sportskog i udobnog. Također, vozač može i ručno podešavati visinu automobila, što je vrlo zgodno ako treba preći preko lošeg komada ceste ili neke manje prepreke.

Približno uporediva konkurencija s osnovnim paketom opreme:
Audi A6 40 TDI S-tronic Basic – (204 KS) – 88.165 KM
BMW 520d – (190 KS) – 83.066 KM
Mercedes-Benz E 220 d – (194 KS) – 84.042 KM
Jaguar XF 2.0D RWD Pure – (180 KS) – 91.317 KM
Volvo S90 D4 A Momentum – (190 KS) – 100.907 KM

Ipak, najveći pomak u odnosu na prethodni A6 donio je sistem upravljanja sva četiri točka. Uprkos činjenici da je duži i nekih 55 kilograma teži nego prije, A6 vrlo brzo počnete voziti u gradu okretno poput nekog kompakta. Kada cesta postane brza i zavojita tu posebno oduševljava i prati zavoje kao na šinama. Zanimljivo, u sporijim i oštrijim zavojima A6 je i dalje ostao dovoljno direktan te i dalje na jednak način reaguje na dodatna podešavanja upravljačem u sredini zavoja. Slično kao i kod ostalih marki, sistem radi tako što pri nižim brzinama zadnje točkove usmjerava u suprotnom smjeru od prednjih i tako smanjuje krug okretanja, dok pri većim brzinama zadnji točkovi prate smjer prednjih i znatno poboljšavaju upravljivost i stabilnost. Bilo na većim ili na manjim brzinama, A6 odlično skriva svoje gabarite te je zaista neočekivano agilan i dinamičan.

Iako mnogo toga dijeli s većim i prestižnijim modelima A7 i A8, Audi A6 je uspio zadržati svoju posebnu nišu. Sada se više nego ikada ističe kao sportska limuzina i uz BMW Serije 5 zaista i jeste najveći sportista ovog segmenta. Također, Audi je ciljano, čini nam se, uredio unutrašnjost da ne nudi previše prostora i tako ugrozi A8. Na papiru to ne izgleda tako, ali novi A6 u praksi djeluje skučeniji na zadnjim sjedištima nego prethodnik te ima taman dovoljno prostora da to ne postane problem u odnosu na konkurenciju.

Jasno, uz ovoliko tehnologije i noviteta, ali i sam predznak premium ne treba očekivati neku pristupačnu cijenu. Vjerovatno to ne očekuju ni kupci ovakvog A6. Ovako “napakovan” svim mogućim asistentima za vožnju, sportskim paketom unutra i vani, zračnim ovjesom i sistemom upravljanja svim točkovima ili kratko rečeno gotovo svime što se može doplatiti, Audi A6 košta blizu 200 hiljada maraka.

U praksi je istina nešto drugačija, kao što se može vidjeti iz naše uporedne tablice. U osnovnom izdanju ili uz nešto bogatiju opremu od osnovne A6 je zadržao cijenu koja je razumna i jedna od boljih u segmentu. Razlika je u tome što u ovoj generaciji ponudom tehnologije i dostupnih opcija doslovno “topi” okvire klase i segmenta.

Osnovni podaci o testnom automobilu: Audi A6 50 TDI quattro Tiptronic Sport
Cijena osnovnog modela (A6 40 TDI S tronic Basic): 88.166 KM
Cijena testnog modela s opcijama: 185.528 KM 

Motor: 6-cilindrični, V konfiguracija, turbodizelski, smješten naprijed uzdužno, promjer i hod 83 × 91,4 mm, radna zapremina 2.967 ccm, kompresija 16: 1, maksimalna snaga 210 kW (286 KS) pri 3.500 – 4.000 okr/min, maksimalan okretni moment 620 Nm pri 2.250 – 3.000 okr/min, ubrizgavanje goriva po principu zajedničkog voda – commonrail, turbopunjač, hladnjak zraka pod pritiskom. Hybrid propulsion sistem (MHEV).

Prijenos snage: Quattro pogon na sve točkove s blokadom diferencijala, 8-stepeni automatski Tiptronic mjenjač, aluminijske felge prečnika 20 inča s gumama 255/40 R20 (Pirelli P Zero).

Šasija: Prednji ovjes – multilink, adaptivni zračni amortizeri. Zadnji ovjes – multilink, nezavisni ovjes, adaptivni zračni amortizeri. Elektromehanički servo upravljač.

Performanse i potrošnja goriva: Ubrzanje od 0 do 100km/h – 5,5 s. Maksimalna brzina – 250 km/h. Potrošnja na testu – 9,4 l/100 km. Fabrički deklarisana potrošnja goriva u gradu 6,1 l/100 km, na otvorenoj cesti 5,1 l/100 km, kombinovano 5,5 l/100 km. Zapremina rezervoara – 73 l. Emisija CO2 – 142 g/km. Euro 6.

Dimenzije: Dužina – 4.939 mm. Širina – 1.886 mm. Visina – 1.457 mm. Međuosovinski razmak – 2.924 mm. Prtljažnik – 530 litara. Težina praznog vozila – 1.825 kg. Ukupna dozvoljena težina vozila – 2.475 kg.

Serijska oprema testnog automobila: Hybrid propulsion sistem (MHEV), rezervoar za gorivo 73l, Progressive upravljač, tvornički kod, uputstvo na hrvatskom jeziku, serijski ovjes, bez kuke za vuču, rezervni točak umanjenih dimenzija, detekcija putnika u vozilu, standardni vijci za točkove, alat i dizalica, bez dodatne zaštite, motora, sigurnosni trokut i prva pomoć, kožni sportski multifunkcionalni upravljač sa 3 kraka i ručicama za izmjenu stepeni prijenosa, povećana količina natočenog goriva na 8l, upravljač podesiv po visini i dubini, Audi Drive select®, automatska recirkulacija zraka, ISOFIX na zadnjim sjedalima, bez ISOFIX-a za prednje sjedalo, manualno podesiva prednja sjedala, 3 zadnja sjedala preklopiva u omjeru 40/20/40 sa središnjim naslonom za ruke, alu naplaci 5 krakova 8Jx18 sa gumama 225/55 R18, elektro otvaranje prtljažnika iz kabine, vjetrobran od termoizolacionog stakla, centralno daljinsko zaključavanje/otkljulavanje bez deadlocka s “Keyless Go” funkcijom, termoizolaciona stakla bočno i zadnje, unutrašnje osvrtno ogledalo automatski zatamnjivo, zračni jastuci za vozača i suvozača, prednji bočni zračni jastuci i zračna zavjesa, paket High gloss, unutrašnje ukrasne lajsne u Alu Fragment, vanjsko lijevo ogledalo, asferično, osvijetljena make up ogledala, prednji središnji naslon za ruku High, obojena kućišta vanjskih retrovizora u boji karoserije, Lane departure warning, Lane departure warning s poluautomatskom kontrolom u hitnim slučajevima, Audi pre sense city bez pre care, Strop u tkanini standard, kokpit i obloge u vratima iz jednog dijela (single color), zaštitna obloga prtljažnika, vanjska ogledala elektro podesiva i grijana, limitator za brzinu kretanja vozila (Vmax 250 km/h), elektronska blokada motora, emisija izduvnih gasova EU6 plus, električni pomoćni grijač zraka kabine, kožna ručica mjenjača, signal za ispuhanu gumu, Start/stop sistem, alu ukrasne lajsne na pragovima vrata Basic, lumbalna podrška za prednja sjedala elektropodesiva, bez senzora za parkiranje, prednji i zadnji parking senzori, automatska kontrola snopa dugih svjetala, LED prednja glavna svjetla, dnevna svjetla, 8 pasivnih zvučnika, zadnja svjetla u LED tehnici, tempomat s programirajućim limitatorom brzine, automatski klima uređaj 2 zone, paket za pušače, Info sistem za vozača colour, Bluetooth interface, tvornička garancija 4 godine ili 120.000 km, rezervoar za AdBlue 24 l, quattro sa self locking centralnim diferencijalom, prekidači u Matte Black boji, gume 225/55 R18 102Y xl, MMI radio Plus sa MMI touch response, Audi Connect 3 godine korištenja za pojedine usluge, presvlake sjedala Rhythmus tkanina, Tour assist paket koji sadrži: upozorenje o napuštanju vozne trake s asistentom te adaptivni tempomat s asistentom, Pre sense naprijed Plus te radar i laser kao dio paketa pomoći za skretanje, ISOFIX s deaktivacijom airbaga suvozača, MMI navigation sa MMI touch response, sportska sjedala naprijed, paket za odlaganje, Multifunkcionalna kamera za asistent sisteme, unutrašnje osvjetljenje standardno, kamera za prepoznavanje saobraćajnih znakova, elektromehanički servo upravljač, Audi Music interface naprijed i 2x USB data i punjenje te čitač SD kartice, proširena zaštita za pješake.

Dodatna oprema na testnom automobilu: Adaptivni zračni ovjes, kožni sportski multifunkcionalni upravljač, 3 kraka s ravnom donjom stranom i ručicama za izmjenu stepeni prijenosa, panorama stakleni pomični krovni otvor, grijanje prednjih sjedala, elektro otvaranje/zatvaranje poklopca prtljažnika, Audi Exclusive Black High gloss styling paket, Audi Sport Alu naplaci 5 V krakova Star dizajn Matt Titanium look 8.5J x 20 sa gumama 255/40 R20, unutrašnje ukrasne lajsne Alu Matt tamne brušene, kokpit i obloge u vratima iz dva dijela (single ili multi color), vanjska ogledala elektro podesiva, preklopiva i grijana s memorijom i samozatamnjiva, DVD player, kožni paket 3: konzola i nasloni za ruke u vratima Leatherette, automatski klima uređaj u 4 zone, adaptivni brisači s integriranim mlaznicama za tekućinu za pranje dužinom metlica, Bang & Olufsen Premium zvučni sistem s 3D zvukom, Audi Phone box, LTE interface za Audi Phone Box, quattro® pogon sa sportskim diferencijalom, prekidači black glass look s haptic feedback i proširenim paketom Alu look na prekidačima, elektro asistencija prilikom zatvaranja vrata vozila, Audi Smartphone interface, Head up Display, S line presvlake sjedala u kombinaciji Alcantara/koža, Assistance paket City, kamera 360˚, Convenience key sa senzorom za otvaranje poklopca prtljažnika i alarmom, dinamično upravljanje svim točkovima, MMI navigation plus sa MMI touch response uključujući i Audi virtual cockpit, S line paket exterior, elektro podešavanje prednjih sjedala uključujući memoriju za sjedalo vozača i lumbalnu podršku za prednja sjedala podesivu u 4 smjera, HD Matrix LED glavna svjetla s dinamičnim pokazivačem smjera, uređajem za pranje prednjih svjetala te zadnjim LED svjetlima s dinamičnim pokazivačem smjera i animacijom prilikom zaključavanja/otključavanja vozila, zatamnjena stakla: zadnja bočna i zadnje vjetrobransko, Ambiente Plus LED paket unutarnjeg osvjetljenja multicolor, bočna i zadnje vjetrobransko staklo u Acoustics verziji, S line sportski paket.

Garancije: 4 godine ili 120.000 pređenih kilometara, 12 godina garancije na karoseriju.

klix.ba

You may also like