Čak i minimalni fizički napori mogu pomoći u smanjenju rizika od srčanog udara

Čak i minimalni fizički napori mogu pomoći u smanjenju rizika od srčanog udara

Ilustracija: Shutterstock
Između 2006. i 2008. godine istraživači su procijenili kardiorespiratornu, tj. srčanu i plućnu sposobnost nešto više od 4.500 muškaraca i žena u Norveškoj. Niko nije imao srčane bolesti, visok krvni pritisak ili rak, a za većinu njih se smatralo da nemaju visok rizik za pojavu srčanih bolesti u narednih deset godina.

Međutim, do 2017. godine 147 učesnika studije je pretrpjelo srčani udar ili razvijenu anginu, stanje uzrokovano sužavanjem ili blokiranjem srčanih arterija. No, druga istraživanja su pokazala da se rizik od srčanog udara i angine stalno smanjuje kako se povećava kardiorespiratorni fitness.

“Pronašli smo snažnu vezu između pojačanog vježbanja i manjeg rizika od srčanog udara i angine pektoris tokom devet godina od početka provođenja mjerenja”, rekao je norveški istraživač dr. Bjarne Nes.

Naime, studija je koristila kalkulator kondicije koji mjeri sposobnost organizma da transportira i koristi kisik tokom vježbanja. Utvrđeno je da se za svako povećanje od 3,5 fitness bodova rizik od srčanog udara i angine smanjio za 15 posto.

Rezultati istraživanja pokazuju da čak i malo poboljšanje kardiorespiratorne kondicije može biti od koristi za zdravlje srca, kažu istraživači.

Studija je nedavno objavljena u European Heart Journalu.

“Naši rezultati bi trebali ohrabriti ljude da koriste fitness kao neku vrstu preventive. Nekoliko mjeseci redovnog vježbanja može biti učinkovita strategija za smanjenje rizika od kardiovaskularnih bolesti”, stoji u istraživanju.

klix.ba

You may also like