Automobili u Evropi bi u standardnoj opremi mogli imati crne kutije i alkotestove

Automobili u Evropi bi u standardnoj opremi mogli imati crne kutije i alkotestove

Lista je prilično duga, ali ne treba se prerano uzbuđivati jer se zasad radi samo o načelnom dogovoru te bi mogli proći mjeseci prije nego Evropski parlament i Vijeće zvanično odobre nove mjere. Također, Evropski parlament neće moći razmatrati nova predložena pravila sve do izbora koji se održavaju u maju.

Ipak, neki prijedlozi su zaista značajni i mogli bi biti obavezni za sva nova vozila koja će se prodavati u Evropskoj uniji od 2022. godine, a među njima su sistem kočenja u hitnim situacijama (automobili, kombiji), alkotest (automobili, kombiji, kamioni, autobusi), crna kutija (automobili, kombiji, kamioni, autobusi) te limiter brzine (automobili, kombiji, kamioni, autobusi).

Alkotest će se koristiti za analizu daha vozača, a ako se ustanovi više promila od dozvoljenog, sistem će onemogućiti pokretanje motora.

Crna kutija je poznata iz svijeta aviona, to je uređaj koji bilježi podatke poput brzine i statusa sistema u trenutku sudara te na taj način pomaže istražiteljima da ustanove uzrok nesreće. Bilježila bi se brzina, pozicija, kočenje i slično u trenutku nesreće, ali to ne znači nužno da će se pratiti svaki trenutak korištenja vozila.

Limiter brzine bi se koristio za sprečavanje povećanja brzine iznad ograničenja, a funkcionisao bi pomoću GPS-a te sistema koji bi putem kamera prepoznavao ograničenja brzine na putu. Sistem bi se mogao zaobići privremeno za potrebe preticanja, ali bi se i mogao potpuno ugasiti pritiskom na dugme.

You may also like