AUTOTESTOVI Testirali smo novu Ford Fiestu: Vrhunska zabava koju kvari cijena

Foto: E. Z./Klix.ba
Poput svih ostalih proizvođača automobila i Ford je imao monumentalnih promašaja, ali nikada s automobilom koji se pod nazivom Fiesta (praznik, proslava… po Websteru) uspješno prodaje više od 40 godina. Davne 1976. godine mali dvovolumenski trovratni automobil bio je ništa drugo nego koliko-toliko adekvatan odgovor Forda na volfsburški “hatchback” fenomen zvani Golf.

Golf je u međuvremenu svoje mjesto pronašao u donjoj-srednjoj klasi (C segment). I dalje je svojevrstan fenomen i uskoro bi trebao dobiti svoje osmo izdanje. Istovremeno, Fiesta je svoje mjesto pod suncem zadržala u šarolikom B segmentu, propuštajući ispred sebe model Escort (kasnije Focus) s kojim se Ford već decenijama bori za kupce koji sebi traže automobil u C segmentu koji se, eto, već godinama naziva “Golf klasa”.

S Fiestom sedme generacije Ford se na vrijeme priključio nedavno predstavljenim konkurentima iz VW grupacije (Polo/Ibiza) koji uz Citroën C3 i KIA Rio čine najsvježiju ponudu automobila iz B segmenta. Njima bi se do kraja godine trebali priključiti novi Renault Clio i Peugeot 208. Do tada, ako bismo sad birali automobil ove kategorije (vrijedi i u slučaju sportske verzije) odabrali bi Fiestu. Usput ćemo se osvrnuti na nedavni komentar da “baš volimo Fordove automobile”. Ne, mi volimo dobre automobile među kojima u posljednje vrijeme ima i Fordova.

Foto: E. Z./Klix.ba

Foto: E. Z./Klix.ba

Kako god, nova Fiesta izvana poprilično asocira na prethodno izdanje, što i nije previše čudno ako se podsjetimo da u njemačkim automobilskim kompanijama rijetko idu u radikalne zahvate kojima su mnogo više skloni u kompanijama iz nekih drugih zemalja. U slučaju njihovog višegodišnjeg bestsellera realno nije ni bilo potrebe za velikim promjenama.

Sviđa nam se: izgled karoserije, oprema, završna obrada, sjedišta, motor, mjenjač, ovjes, kočnice, upravljački sistem…

Sa skladno skrojenom dvovolumenskom karoserijom i uveliko ustaljenim “britanskim“ detaljima na njenom prednjem dijelu nova Fiesta, definitivno, spada među dopadljive automobile. Broj vrata u svemu tome ne igra nikakvu ulogu, a ukupnom utisku pri pogledu izvana pomaže adekvatna boja karoserije i dodaci koji se nude s bogatijim paketima opreme. Najupečatljiviji novi detalj (o kojem je bilo polemike) su kućišta zadnjih svjetala koja su sada umjesto vertikalno smještena horizontalno.

Za postavljanje automobila na vrh kategorije kojoj pripada nije dovoljna samo skladna i dopadljiva karoserija. Naredna komponenta oko koje su se u Fordu ozbiljno potrudili je putnička kabina u tamnim tonovima s kojom stižu precizni spojevi, kvalitetni materijali, udobna sjedišta, zavidna zvučna izolacija, dobra ukupna ergonomija i (u konkretnom slučaju) solidna standardna oprema.

Ne sviđa nam se: cijena, ponuda prostora za putnike na zadnjim sjedištima.

Glavna novost je novi način smještaja multimedijalnog sistema kojim se upravlja preko 6,5-inčnog displeja u fiksnom tablet kućištu, a sviđaju nam se i odvojeni tasteri za upravljanje klimatizacijom i “muzikom“, što se u praksi pokazalo boljim rješenjem. Ergonomiji pridonosi i pregledna instrumentna tabla koja u sebi sadrži i poveći display putnog kompjutera, a donekle je kvari gomila tastera na ugodno zadebljanom kožom obloženom upravljaču.

Foto: E. Z./Klix.ba

Foto: E. Z./Klix.ba

I dok bi putnicima na zadnjim sjedištima, tu i tamo, moglo nedostajati prostora ispod koljena, a ni zapremina Fiestinog prtljažnika nije među rekordnim, vozač može računati na mogućnost “hvatanja“ izvanredne pozicije iza upravljača i tihe, kratke i precizne hodove pomalo retro dizajnirane ručice 6-stepenog mjenjača.

Ono što je dokazano dobro ne treba mijenjati, pa je Ford novu Fiestu bazirao na odličnoj platformi prethodne generacije. Uz manje modifikacije na već dokazanom ovjesu koji tiho i uglađeno anulira neravnine ispod točkova, precizan upravljački sistem, naglašeno krutu karoseriju i raskošan trag točkova, Fiesta ostaje u klubu automobila koji se mogu pohvaliti izuzetnom stabilnošću i upravljivošću (i bez asistiranja poznatih elektronskih sistema), a svoju je bezgraničnu ljubav prema raznoraznim zavojima pokazala čak i u kombinaciji sa zimskim gumama kojim je počesto bilo prevruće. Sjetimo li se da većina Fordova još od kraja devedesetih “volana” odlično, ništa drugo nismo očekivali ni u ovom slučaju. Čista petica!

Čistu peticu zaslužio je i višestruko nagrađivan litarski trocilindarski turbobenzinski EcoBoost motor koji nas je (konačno) uvjerio da smanjenje radne zapremine i broja cilindara nije najstrašnija stvar s kojom se suočava današnja autoindustrija. Savršeno izbalansiran motor(čić) s uglađenih 125 KS i 170 Nm najvećeg obrtnog momenta (u modelu koji na sebi ne nosi oznaku ST) dobro se snalazi u svim gradskim i vangradskim situacijama i prilično je imun na uspone i broj putnika. Tvornička obećanja o prosječnoj potrošnji goriva ostaju samo obećanja.

Foto: E. Z./Klix.ba

Foto: E. Z./Klix.ba

Bitan detalj za očuvanje zabave: radilica treba da se “vrti” iznad 2.000 obr/min, jer je ispod toga zona reagovanja sa zadrškom, što smo već osjetili i u slučaju jednako koncipiranih motora koje u svojim automobilima nude neki drugi proizvođači. Fiesta se na pojedinim tržištima nudi i s litarskom EcoBoost kombinacijom koja nudi 140 KS, a mi na kraju još uvijek razmišljamo kako “vozi” i zvuči nova Fiesta s oznakom ST u čijem novom 1,5-litarskom turbobenzinskom motoru (200 KS) također “plešu“ samo tri klipa.

Fiesta je vrhunska zabava na točkovima i vrijedi razmisliti o njoj, a jedini “partibrejker” u cijeloj priči je cijena za koju se u ovom trenutku (uz manju ili veću uštedu) mogu kupiti skoro svi automobili koji su Fiestina direktna konkurencija i nekolicina solidno opremljenih i motorizovanih automobila iz većeg C segmenta. Neko na sve spomenu i nekoliko crossovera iz B segmenta. Nadamo se da će računovođe u Fordu razmisliti o svemu, jer bila bi prava šteta da ovakav automobil ostane u sjeni.

Osnovni podaci o testnom automobilu: Ford Fiesta 1.0 GTDi Titanium (125 KS)
Cijena osnovnog modela (Fiesta 1.1 Trend 70 KS): 23.527 KM
Cijena testnog modela: 35.702 KM

Motor: trocilindarski, četverotaktni, benzinski, turbopunjač, direktno ubrizgavanje goriva, varijabilno upravljanje rada ventila, četiri ventila po cilindru, DOHC. Radna zapremina 999 ccm. Maksimalna snaga 92 kW – 125 KS pri 6.000 obr/min. Najveći obrtni moment 170 Nm od 1.400 do 4.500 obr/min.

Prijenos snage: Motor pogoni prednje točkove preko 6-stepenog ručnog mjenjača. Dimenzija felgi – 6,5Jx16. Dimenzija guma – 195/55 R16 91T (Hankook Winter i'cept RS2).

Performanse i potrošnja goriva: Ubrzanje od 0 do 100 km/h – 9,9 s. Maksimalna brzina – 195 km/h. Prosječna potrošnja goriva na testu – 5,7 l/100 km. Fabrički deklarisana potrošnja goriva: u gradu 5,4 l/100 km, na otvorenoj cesti 3,6 l/100 km, kombinovano 4,3 l/100 km. Prosječna emisija CO2: 98 g/km. Euro 6.

Dimenzije: Dužina – 4.040 mm. Širina – 1.735 mm. Visina – 1.466 mm. Međuosovinski razmak – 2.493 mm. Prtljažnik – od 303 do 984 litara. Rezervoar za gorivo – 42 litra. Masa praznog automobila – 1.089 kg. Najveća dopuštena masa – 1.650 kg.

Serijska oprema: ABS + ESP (elektronski sistem stabilnosti vozila), HLA (sistem zadržavanja vozila na usponu), MBA (mehanička pomoć pri kočenju), TPMS (sistem nadzora pritiska u gumama, uključuje senzore pritiska), daljinsko centralno zaključavanje vozila sa dva preklopna ključa, Exclusive pack 2 (uključuje kontrolu brzine sa prilagodljivim limitatorom brzine, upozorenje za izlazak iz vozne trake i pomoć za održavanje vozila u voznoj traci), Isofix, sigurnosni pojasevi u tri točke na svim sjedištima sa upozorenjem za nevezivanje, sigurnosni zračni jastuk za vozača i suvozača, sigurnosni zračni jastuk za koljena vozača, bočni sigurnosni zračni jastuci, bočne zračne zavjese, brave na zadnjim vratima sa zaštitom za djecu, djelimično grijano vjetrobransko staklo za potporu centralno postavljene kamere, klima-uređaj, putni kompjuter, računalo, Ford „Easyfuel“ sistem točenja goriva sa zaštitom protiv ulijevanja pogrešnog goriva, električni podizači prednjih stakala, ICE Pack 2a (AM/FM radio + 2xUSB + Bluetooth, 6,5-inčni ekran u boji osjetljiv na dodir, komande na stubu upravljača, SYNC3 sistem, šest zvučnika), prednji branik u boji vozila s hromiranom rešetkom i okvirom, uključujući svjetla za maglu sa zakretnom funkcijom i hromiranim okvirom, električno pokretani i grijani vanjski retrovizori u boji karoserije s ručnim preklapanjem, halogena glavna prednja svjetla sa LED dnevnim svjetlima, LED zadnja svjetla, zatamnjena stakla, zadnji spojler, 16-inčne aluminijske felge, centralna konzola sa dva prednja držača za čaše, ambijentalna rasvjeta, 12V utičnica, kožom obložena ručica mjenjača, kožom obložen trokraki upravljač, lumbalna podrška na vozačkom sjedištu, sportska prednja sjedišta, sjedište vozača podesivo u četiri smjera, sjedište suvozača podesivo u dva smjera, džepovi za karte u naslonu prednjih sjedišta, nasloni za glavu na prednjim i zadnjim sjedištima podesivi u dva smjera, zadnja klupa preklopiva u omjeru 60/40, prednji i zadnji prostirači za noge od velura.

Opciona oprema: Metalik boja “Ruby Red”.

Garancije: četiri godine ili 150.000 pređenih kilometara.

klix.ba

You may also like